Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του κράτους και έχει ως σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των πολιτών, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής τους συνείδησης, τη διάπλαση και τη διαμόρφωση ελεύθερου και υπεύθυνου χαρακτήρα. Στις υποχρεώσεις του γενικού εκπαιδευτικού συστήματος υπάγεται και η μόρφωση και εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία. Η παρούσα εισήγηση αναφέρεται σε αυτό το κομμάτι του εκπαιδευτικού συστήματος, στην ειδική αγωγή. Ειδικότερα, γίνεται αναφορά σε μια εκπαιδευτική πολιτική συνεκπαίδευσης των ατόμων με ειδικές ανάγκες που θα αποτελεί ευκαιρία μάθησης και πρόκληση ζωής. Μια φιλοσοφία και στάση ζωής όπου όλοι μετέχουν ισότιμα στα αγαθά της κοινωνίας χωρίς διακρίσεις. Η αναφορά στα ευρωπαϊκά συστήματα ειδικής αγωγής κι εκπαίδευσης στην παρούσα εισήγηση δίνει μια καλύτερη εικόνα του τι επικρατεί σήμερα στα σύγχρονα παιδαγωγικά συστήματα. Τέλος, είναι πολύ σημαντικός ο ρόλος του εκπαιδευτικού και συνεπώς η σωστή επιμόρφωση του προκειμένου να ανταποκριθεί στις εκπαιδευτικές ιδιαιτερότητες των παιδιών με ειδικές ανάγκες σε όλες τις βαθμίδες.

Λέξεις κλειδιά: Ειδική Αγωγή, Συνεκπαίδευση, Παιδιά με Αναπηρίες και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες

Πρακτικά από το 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας, Λάρισα, 21-23 Οκτωβρίου 2016, ISSN: 2529-1580, τ. Α’, σελ. 956-964