Η παρούσα εισήγηση έχει στόχο να διερευνήσει τις γνωστικές και μεταγνωστικές δεξιότητες των χαρισματικών παιδιών αλλά και τη χρήση των ΤΠΕ στην ανάπτυξη των συγκεκριμένων δεξιοτήτων. Η παρούσα μελέτη χρησιμοποίησε τη συστηματική ανασκόπηση ερευνητικής βιβλιογραφίας. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης τα χαρισματικά παιδιά προχωρούν στο ίδιο επίπεδο με τα κανονικά παιδιά που είναι μεγαλύτερα, επιδεικνύουν υψηλή ικανότητα συλλογιστικής, δημιουργικότητα, περιέργεια, μεγάλο λεξιλόγιο και εξαιρετική μνήμη, κατανοούν τις έννοιες με λίγες επαναλήψεις και είναι τελειομανείς. Η δυνατή σκέψη για επίλυση προβλήματος βοηθά στη μεταγνώση των χαρισματικών μαθητών. Επίσης η ανατροφοδότηση διαδραματίζει πολύ σημαντικό ρόλο, έτσι ώστε οι μαθητές να χρησιμοποιούν τις μεταγνωστικές στρατηγικές. Οι ΤΠΕ συμβάλλουν στην ανάπτυξη των γνωστικών και μεταγνωστικών δεξιοτήτων των χαρισματικών παιδιών καθώς παρέχουν ευκαιρίες για αυτοκατευθυνόμενη μάθηση, αμοιβαία ανατροφοδότηση, σύγκριση αντιφατικών ερμηνειών.
Λέξεις κλειδιά: Γνωστικές Δεξιότητες, Μεταγνώση, Χαρισματικά Παιδιά, ΤΠΕ
